Dagens lunchdilemma

Har som ni kanske redan anat en inte helt supereffektiv dag. Började den dock trevligt med utefrulle på Vurma (så himla mkt mat! Orkar äta ca halva deras lyxsfrulle. Känns om slöseri, nästa gång ska jag be om barnprtion) och tänker fortsätta i samma anda, med utelunch. Nu till problem/dilemma: Vill äta lunch själv i dag (finns kollegor här som jag käkar med till och från, men vill nära mitt surande på egen hand  i dag) men har glömt min bok hemma. Så dumt! Lunch på egen hand kräver liksom bok, annars blir jag sjukt rastlös och äter väldigt fort. Att läsa bloggar/twitty funkar i och för sig också, men det ser ju så FURT ut att sitta och läsa på mobilen när man äter mat. Mkt mer sofistikerat med en bok.

Sträcktläste Elly Griffiths ”Huset vid havets slut” under helgen och hann även igenom Maria Gripes ”Skuggan över stenbänken”. Båda väldigt bra, kanske återkommer med recensioner. Påbörjade även del två i Gripes skuggserie ”…och de vita skuggorna i skogen” men den ligger hemma i lägenheten just nu, inte väskan, vilket hade varit mkt mkt bättre.

Alltså… ta en sväng till akademibokhandeln Odenplan för att köpa en lunchpocket? Va va, kanske kanske? Dock att det är via ”utelunch + bok” som jag kommer att ruinera mig själv. Men jag tycker det är värt det – vardagslyx rätt ner i misären!

MVH Fattig men tjock och intellektuell

 

Kommentera

