Grungen kommer varje höst

Jag tror att grungen är tillbaks varje år, pga jag vill klä mig i flanell, rött läppstift samt orkar inte fixa håret. I dag satsade jag egentligen på ”Seattle Grunge” som väl är det mest uppenbara, eller ännu hellre ”Olympia Grrrrunge”. Dock orkade jag inte ha på mig häftiga kängor, utan valde mina sjukt foträta och präktiga gymnastikskor istället. Lite besviken och veligt, men ändå med vissheten att jag skulle få mindre ont i ryggen i kväll gnällde jag ”men är dom gruuuuunge?!” till Rallarn.

Rallarn visste råd. När han var i New York 1994 hade ALLA foträta gymnastikskor, och dom var grunge ändå. Hipster-grunge!

Alltså. Min stil i dag: ”New York hipster-grunge”

När man bildgooglar ”hipstergrunge” så kommer bland annat denna bild upp….
Jag har faktiskt lite svårt att relatera till den. Men om ni utgår från bilden, adderar mer flanell, gympaskor + läppstift så är ni hemma!

 

Kommentera

