Ett axplock av karriärmöjligheter

Okej, denna dag. Liksom nästan hela förra arbetsveckan präglas den av någon slags jävligt trist apati. Jag sitter och nöter men gör inget! Jag har faktiskt en väldigt konkret uppgift att utföra; att ringa över 25 samtal och vara a pain in the ass, men ärligt, det känns ju som en skittrist uppgift. Saker jag hellre skulle jobba som/med:

  1. Skriva bästsäljande romaner om övernaturliga ting i Stockholm. Tänk Sookie Stackhouse fast bibliotekarie samt smart. Och att vampyrerna är troll istället. Ja? Ja!
  2. Researcher. Ska såklart bara researcha kul grejer, så som dinosaurier, rymden, zombies, såpor från 80-talet, italiensk politik etc.
  3. Jobb med reklam och skriva snappy slogans.
  4. Jobba på produktionsbolag och aktualisera min tidigare idé, programformatet ”kulturtant söker nupp”.
  5. Ha en radioshow där jag berättade om viktiga saker (dinosaurier, rymden, zombies, såpor från 80-talet, italiensk politik etc etc, ja ni förstår)
  6.  Flytta till Hälsingland med Rallarn och öppna kombinerad glassfabrik, läskfabrik, b&b och ”upplevelsecentrum” . Han ska alltså göra all läsk & glass. Jag ska härja med turisterna (och med härja menar jag HÄRJA).

Se detta som ett axplock mina vänner, ETT AXPLOCK!

Nu tillbaks till telefonen….

 

One response to “Ett axplock av karriärmöjligheter

  1. Bara gör’t! Alltihop!

Kommentera

