Feministiska ikoner x 2

Julfest på jobbet. Jobbet som fram till nyss inte varit ”jobbet” utan bara en kontorsplats där jag sitter och arbetar för annan arbetsgivare, men som efter nyår byter skepnad då jag går från ”en som sitter i lokalerna” (och visserligen får följa med på after work men som inte finns med på maillistan och följaktligen sällan får informationen) till en anställd inom organisationen. Jobbet som jag tydligen snackade mig till på fyllan på ett hotellrum i Haninge, eller – så kan man också se det, arbetade mig till genom tre slit-år för min nuvarande arbetsgivare. I vilket fall, julfest på jobbet …

Popidolen:  Du ser ut som Simon de Beauvoir , med det röda läppstiftet och sjalen! Precis som Simon!

Jag: Men TACK! Herregud, att höra detta från sin feministiska popikon från 90-talet! Och… med det… menar jag inte att du är gammal!

Popidolen: Alltså, du är typ tolv, så det är ok!

Ja. Sedan dricker vi öl och tokdansar. Återigen, fördelen med att ha en egen bar på jobbet!

3 responses to “Feministiska ikoner x 2

  1. Äntlingen äru igång!!

  2. Äntligen äru igång!!!

  3. Så gla blev jag att jag var tvungen att skriva det TVÅ gånger =o)

Kommentera

