Balkongdrömmar och falsk växtlighet

”The TANT is strong in you young Mallan”
Alltså, ATT hon är! Vad jag har gjort nu på lunchen? Googlat fröer såklart!
För att: I månadsskiftet flyttar vi till vår egen lägenhet med BALKONG i söderläge (ja, eller det var vad mäklaren sa i alla fall) och sedan är det februari innan man vet vad som hänt och DÅ mina vänner är det dags att börja tänka på förkultivering förstår ni!

Jag tänker mig en nästan osmakligt prunkande oas av orange, rött och rosa.
Jag har ju redan tidigare kommit ut som crazy pelargon-lady men jag tänker att det kan vara dags att ta det ett steg längre detta år – mer arter, mer färger, mer ätbart och MER pelargoner! Det kan vara i princip hur mycket växtlighet som helst om jag får bestämma, ja så länge som man kan trycka ner en skön stol i härligheten där jag kan sitta och läsa (förslagsvis något som inkluderar roliga kostymer samt bultande manslemmar) förstås. Och (om det går) gärna en stol åt Rallarn också. Han kan sitta där och lyssna på p1 (hobby) och rasa (också hobby), så kan jag klappa lite på honom när andan faller på.

Såhär (och mer i samma stil) menar jag:

Vi ska ha dahlior och pelargoner såklart. Hittade denna t.ex orangea – himla fin! Förhoppningsvis överlever mina rosa perlagoner övervintringen och då åker även dom ut på ballen. Ja, sedan olika mat. Det bästa;  jag har hittat olika falska växter in disguise! Det första som ser ut som tomater är en sorts paprika, och det andra som ser ut som tomater är aubergin! Lurigt! Dock att jag gillar tomter, så det får nog bli några äkta tomatplantor också. Men det är alltid kul med grönsaker som fjantar och förställer sig!

Längst ner – dill. För att det är så jävla gott.

Alla bilder är från www.impecta.se, och det är där jag tänker shoppa också.

Kommentera

