Dammiga böcker är kanske dammiga av en anledning?

Det här med att damma av böcker som stått olästa i hyllan aka mitt läslöfte inför 2011, det gick ju ärligt talat sådär…

Listan såg ut såhär:

Orlando – Virginia Woolf
American Gods – Neil Gaiman
Freedom – Jonathan Franzen
Allt är upplyst – Jonathan Safran Foer
Boktjuven – Markus Zusak
The book of lost things – John Connolly
Jonathan Strange & Mr Norrell – Susanna Clarke
Vishnus död – Manil Suri
Cigarett, Pool, Volt (samlingsvolym) – Per Hagman
Få det gjort – David Allan

Och av titlarna på listan så har jag bockat av en (1) bok nämligen American Gods av Neil Gaiman. Resten står kvar i hyllan. Jag har nosat på vissa och börjat på andra, men inte uppbådat någon större entusiasm att läsa dem.
Överlag så var 2011 ett mycket fattigare läsår för mig än vad 2010 var. Kanske för att jag 2010 sammanlagt hade 12 veckor semester på grund av tokmycket övertid och komptimmar som skulle plockas ut, dvs ingen brist på lästid direkt.

Det kanske roligaste med listan? Att jag fortfarande inte har fått det gjort, att läsa Få det gjort av David Allen that is. Och prokrastinerande fortsätter i oändligheten …

Anywho! kommer inte att att formulera några nya läslöften inför 2012 just nu. Eller kanske ett, att läsa mer än 2011 – det borde inte bli så svårt.

Kommentera

